Sociale Media:
het feestje
op internet

  • Luister naar uw doelgroep

  • Praat mee in relevante discussies

  • Vind gehoor bij uw doelgroep

Sociale media zijn een geweldige kans om met klanten, leveranciers en personeel in contact te komen. Om bekendheid te vergroten, en een schare volgers te verzamelen die het leuk vinden om te zien of te lezen wat u deelt.

Dit is geen sales omgeving. Dit is een feestje!

 

Actueel

nieuw facebook beleid voor bedrijven: wat betekent dat?

Mark Zuckerberg heeft aangekondigd dat er minder ruimte komt voor business content, en meer voor 'meaningful interactions'. Onderling contact. Verhalen die reacties oproepen. Oftewel: goed geschreven relevante verhalen over authentieke ervaringen waar mensen zich in herkennen en door getriggerd worden.

Moeilijk? Voor u waarschijnlijk wel. Maar niet voor uw klanten! Stel ze goede vragen en u krijgt goede antwoorden. Vraag ze om feedback en u krijgt reacties. Vraag ze naar hun ervaringen op uw terrein (of zelfs uw diensten of producten) en u krijgt je verhalen. Deel eigen ervaringen, praat mee en vul aan en u hebt een gesprek. Oftewel:'waardevolle interactie! U hebt de noot gekraakt!

U was toch al niet iemand die alleen naar zichzelf luisterde, toch? 

 

Kanalen opzetten

Het is altijd de bedoeling dat u zich voorstelt: eerst persoonliijk, via een profiel of account, dan zakelijk, via een pagina of kanaal. Mooi beeldmateriaal en heldere teksten zijn esentieel. 

Luisteren: waar gebeurt het?

Uitzoeken waar het feestje is dat u bij wilt wonen kan even duren. Op welke groepen, hashtags, pagina's en blogs gebeurt het? Gelukkig zijn er tools om daarbij te helpen. 

Meepraten en gehoor vinden

Met goede tools en een goede focus is de tijd die u hiermee kwijt bent leuk, nuttig en goed besteed. En beperkt! Belangrijk? Wees regelmatig aanwezig, reageer oprecht, deel kennis en ervaringen. 

Hoe meer kanalen, hoe minder focus en hoe meer werk. Durf u te beperken. Waar hoort u thuis? En waar vind u uw doelgroep?

Twitter

Actueel. Vluchtig. Privé en zakelijk. Afvoerputje? Echt niet! Kwestie van filteren!

Linkedin

Zakelijk. Gedegen. Tips en achtergrond informatie. Toon je vakkennis. Wees van waarde. 

Facebook

Op de grens van zakelijk en prive. Afleiding, kletspraatjes, plotselinge interesse. Houd het leuk, houd het boeiend. 

Youtube

Leren, delen, mededelen, meebeleven: youtube trekt uw kijkers naar binnen, en laat ze zien wat u ziet. 

Neem contact op!

U bent van harte welkom voor een kennismakings gesprek. We kijken naar uw doelen, en uw middelen, en u krijgt een aantal handige tips mee. 

Gratis!

Neem contact op

Christien Janson:

online marketing training en support

Christien Janson is een merk van IctVoorIedereen

Wollegrasweg 36 - 1313 EP Almere - KvK 32155737