Mark Zuckerberg heeft aangekondigd dat er minder ruimte komt voor business content, en meer voor 'meaningful interactions'. Onderling contact. Verhalen die reacties oproepen. Oftewel: goed geschreven relevante verhalen over authentieke ervaringen waar mensen zich in herkennen en door getriggerd worden.

Moeilijk? Voor u waarschijnlijk wel. Maar niet voor uw klanten! Stel ze goede vragen en u krijgt goede antwoorden. Vraag ze om feedback en u krijgt reacties. Vraag ze naar hun ervaringen op uw terrein (of zelfs uw diensten of producten) en u krijgt je verhalen. Deel eigen ervaringen, praat mee en vul aan en u hebt een gesprek. Oftewel:'waardevolle interactie! U hebt de noot gekraakt!

U was toch al niet iemand die alleen naar zichzelf luisterde, toch? 

 

Zo langzamerhand hoor je steeds meer mensen over de AVG; de nieuwe privacy wetgeving. Dat is logisch: iedere organisatie, ieder bedrijf, en (jazeker) ook iedere zzpér krijgt ermee te maken. Want iedere organisatie met klanten of clienten verzamelt en beheert persoonlijke gegevens. 

In deze serie over de AVG als eerste onderwerp: de verwerkings overeenkomst. Een verwerkingsovereenkomst  is een overeenkomst die af moet sluiten met iedereen die gegevens voor jou beheert. In dit geval Mailchimp. 

Het goede nieuws is dat het heel eenvoudig is om deze overeenkomst af te sluiten. Maar daarvoor je wel eerst weten en begrijpen wat erin staat. Er staan namelijk een aantal toezeggingen in, die jij en Mailchimp aan elkaar doen. De uitdaging is dus om die naar jouw situatie te vertalen, en je eraan te houden. 

Lees verder

  1. Omdat mensen ze lezen. Ze vinden ze vaak zelfs leuk. Het is voor je doelgroep een leuke manier om betrokken te zijn.

  2. Omdat mensen graag tijdig en volledig geinformeerd worden.

  3. Omdat je zo je klanten van dienst bent en kunt laten zien dat je van wanten weet.

  4. Omdat jij de baas bent van jouw lijst: los van de regels of beperkingen die bijvoorbeeld facebook bedenkt.

  5. Omdat het goedkoop is: ook als je jezelf goede software gunt heb je het over een paar tientjes!

  6. Omdat een nieuwsbrief voor iedereen te gebruiken is.

  7. Omdat je de ruimte kunt nemen om te delen wat je delen wilt. Hoezo 140 tekens?

  8. Omdat het een serieuze en professionele manier van communiceren is die dan ook een serieuze indruk maakt.

  9. Omdat het leuk is een goede nieuwsbrief voor je klaar te hebben staan. En..

  10. OMDAT HET WERKT!

 

  • 1
  • 2